Fiesole - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Fiesole - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Fiesole

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

06 April 2016 | Italië, Firenze

Gisterenmiddag na de lessen ben ik met de bus vanuit Florence naar Fiesole gegaan. Maandag tijdens de rondleiding door de stad was er gezegd dat dat mooi was, omdat je daar vandaan mooi uitzicht hebt over Florence, want Fiesole ligt midden tussen de heuvels ten noorden van Florence.

De rit met de bus erheen was ook al mooi, want op sommige momenten was er mooi uitzicht over de stad. In Fiesole zelf waren er verschillende 'uitzichtspunten' van waar mooie foto's gemaakt konden worden. Het was jammer dat het niet helemaal helder was, maar wel mooi om te zien.

Op het plein middenin het dorp staat een bronzen beeld van koning Vittorio Emanuele II en Garibaldi (Incontro di Teano, de ontmoeting bij Teano, zie foto).

• 07 April 2016 - 19:13

Pien:

Heel mooi Lies. Dikke vrienden Garibaldi en Emanuel?