Chianti & Certaldo - Reisverslag uit Siena, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Chianti & Certaldo - Reisverslag uit Siena, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Chianti & Certaldo

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

26 April 2016 | Italië, Siena

Chianti
Zaterdagmiddag had de school een excursie georganiseerd naar het wijngebied Chianti, ongeveer 45 minuten rijden bij Siena vandaan. We kregen een rondleiding in een cantina (wijnkelder) waar uitleg werd gegeven over hoe ze de wijn maken en hoe het gemaakt werd. Leuk om te horen hoe ze dat allemaal doen.
Tot slot was er nog een wijnproeverij, daar heb ik alleen niet aan mee gedaan, omdat ik geen alcohol drink. Chianti is verder een mooie omgeving met heel veel prachtige uitzichten over de heuvels. Het was alleen erg jammer dat het slecht weer was (heel veel regen), maar toch waren de uitzichten nog wel mooi.


Certaldo
Zondag ben ik zelf op pad gegaan naar een schattig klein dorpje ongeveer een half uur met de trein bij Siena vandaan, genaamd Certaldo. Het was een dorpje met een zogenaamd ‘modern’ deel en de oude stad. Ik ben eerst naar de oude stad gegaan, met zo’n kabeltreintje naar boven. Na een rondje te hebben gelopen in de oude stad weer met het kabeltreintje naar beneden om nog even een rondje te lopen in het moderne deel van de stad. Dat was alleen niet heel interessant, dus toen ben ik maar weer terug gegaan naar Siena.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Siena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2016

Weer thuis

26 Mei 2016

Bergwandeling

23 Mei 2016

L'ultimo fine settimana/Het laatste weekend

19 Mei 2016

Cultuurmiddag

17 Mei 2016

Palazzo Pfanner
Lies

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 5972

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: