Cultuurmiddag - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Cultuurmiddag - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Cultuurmiddag

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

19 Mei 2016 | Italië, Lucca

Gisterenmiddag na de lessen weer met de school op stap geweest. Het was een hele cultuurmiddag. We zijn eerst naar Teatro di Giglio geweest waar we een rondleiding kregen. Het was een mooi en oud theater, een beetje te vergelijken met de Scala in Milaan.

Na de rondleiding in het theater zijn we nog naar het geboortehuis van Giacomo Puccini geweest waar tegenwoordig een museum is gevestigd. Ook leuk om te zien waar Giacomo Puccini (op 22 december 1858) is geboren en de eerste 20 jaar van zijn leven heeft gewoond (daarna is hij verhuisd naar Milaan voor zijn studie).
Alles wat in het museum te zien is, is nog zo het vroeger was, de oude meubels, de eerste piano van Giacomo Puccini etc.

• 20 Mei 2016 - 09:00

Patty:

Goedemorgen Lies,
    Je laatste 2 cursusweekjes zijn weer bijna in de helft.
    Ben stiekem een beetje jaloers op al je prachtige en gezellige trips.
    Bodegraven heeft dit weekend feest!!!!, hopelijk met niet teveel wolken in de lucht. (braderie, kermis, optredens.....)
    Wel hele gave foto 's, geeft toch een beter beeld van je " eerste reis".
    Ik zou zeggen, geniet er nog even met volle teugen van, alhoewel ik daar wel heel zeker van ben dat dat goed zit.
    Ben weer benieuwd naar je volgend reisverslag en fotookes uiteraard.
    Greetjes

• 21 Mei 2016 - 09:18

Anneke:

Goeiemorgen Lies, Ik lees je reisverslag wel, maar vergeet elke keer te reageren. Dus ik dacht nu eerst maar eens even doen, voordat je al weer terug bent. Wat zal jij het geweldig hebben, merk ik wel op. Volop genieten, van al het prachtige om je heen, de mensen, de cultuur en historie enzo...En natuurlijk de taal niet te vergeten. Stoer dat je dit doet hoor. Blijf er nog de laatste periode volop van genieten, maar dat zit wel goed volgens mij.