Pisa & Viareggio - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Pisa & Viareggio - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Pisa & Viareggio

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

03 Mei 2016 | Italië, Viareggio

Het afgelopen weekend heb ik bezoek gehad van mijn ouders. Zondag zijn we gezellig met elkaar naar Pisa geweest, natuurlijk om de toren te bezichtigen, maar ook om verder nog een rondje te lopen. Ik wist niet dat Pisa zelf eigenlijk ook nog best wel mooi is, want die paar keer dat ik in Pisa geweest was, ben ik eigenlijk alleen maar bij de Toren van Pisa geweest.
Ik heb nog geprobeerd om de toren rechtop te zetten, maar dat is helaas niet gelukt.

Inmiddels ben ik vanuit Siena ‘verhuisd’ naar Viareggio. Viareggio op zich is niet zo’n heel mooi dorp (een stad kan je het al niet eens noemen vind ik). Het is heel klein en eigenlijk heb ik nu wel al een beetje allemaal gezien. Er is wel een hele lange boulevard (met allerlei winkeltjes en restaurants), waar ik nog maar slechts een stukje van gezien heb, maar verder is er niet zoveel te zien. Er is bijvoorbeeld geen historisch centrum, zoals andere steden en dorpjes in Toscane wel hebben.

Ik heb een gezellige klas met in totaal 6 mensen van verschillende nationaliteiten.
Het systeem van lesgeven is hier toch net iets anders dan in Florence en Siena. Hier heb ik eerste 1,5 uur grammatica les en dan nog 1,5 uur conversatie. Het is best wel pittig om 1,5 uur achter elkaar conversatie te hebben, maar dat zal ook wel wennen denk ik.

  • 03 Mei 2016 - 09:11

    Petra K:

    Ha Lies, gave foto's heb je gemaakt! Veel succes met de studie daar he! Super knap!

    Groetjes, petra k

  • 03 Mei 2016 - 22:12

    Pien:

    Prachtige foto's Lies, vooral die van het strand met alle parasols, heel bijzonder. Ja, had je toch een beetje harder moeten duwen. Ach er is nog ongeveer 20 km. boulevard over, dus doe je best ;-)

  • 04 Mei 2016 - 07:13

    Bea:

    Hoi Lies,
    Dat is nou net ff jammer dat het je niet gelukt is de toren recht te zetten...
    Echt fijn dat je het zo gezellig hebt met de mensen die je ontmoet en vooral dat je het zo goed hebt in je gastgezinnen!
    Veel plezier en lekker genieten gewenst,
    Groeten, Bea

  • 04 Mei 2016 - 09:32

    Helen:

    Hoi Lies,

    mooie foto's! hoe warm is het ?Je boekje voor Nicole is erg leuk geworden! Geniet ervan, groetjes van Helen

  • 04 Mei 2016 - 11:59

    Anneke:

    Hoi Lies,
    Wat knap toch dat je dat allemaal doet! Het ziet er wel heel mooi uit op die foto's. Ik wens je nog een hele fijne tijd verder hoor; geniet er maar lekker van.
    Hartelijke groeten
    van Anneke

  • 04 Mei 2016 - 20:44

    Wouter:

    Leuk om te lezen dat je zelfs in Italie je ouders je niet met rust laten! Ik hoop dat je een hoop grammatica leert in Viareggio!

  • 06 Mei 2016 - 08:44

    Patty:

    Hoi Lies,
    Als jij terugkomt (als?), geef je maar Italiaanse dsnspasjesles.
    Pisatoren?....onbegonnen werk vrees ik.
    Wel fijn dat je een leuke klas hebt.
    Hier is het heeeeeel lekker weer.
    Gister bevrijdingsdag overleefd!!!
    Geniet maar lekker van bella Italia!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Viareggio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2016

Weer thuis

26 Mei 2016

Bergwandeling

23 Mei 2016

L'ultimo fine settimana/Het laatste weekend

19 Mei 2016

Cultuurmiddag

17 Mei 2016

Palazzo Pfanner
Lies

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 5993

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: