Montecatini en Carrara - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Montecatini en Carrara - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Montecatini en Carrara

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

10 Mei 2016 | Italië, Viareggio

Afgelopen zaterdag ben ik in Montecatini geweest. Een heel klein dorpje zo’n 3 kwartier met de trein bij Viareggio vandaan. Ik had mijn fiets meegenomen om het dorp te verkennen. Eerst ben ik naar de funicolare (soort kabeltreintje) gefietst en toen daarmee naar boven gegaan. Ik was achteraf blij dat ik niet besloten had om met de fiets naar boven te gaan, want dat had ik zeer waarschijnlijk niet gered, de funicolare ging in elk geval erg stijl tegen de berg op en boven was het ook geen doen geweest om te fietsen, want daar waren eigenlijk alleen maar stijle straatjes.
Maar dus te voet het oude centrum, Montecatini-alta verkend en bekeken. Een mooi dorpje met leuke straatjes en prachtig uitzicht over de Toscaanse heuvels.
Na ongeveer een uurtje ben ik weer naar beneden gegaan en heb ik nog een stukje door het lager gelegen deel van Montecatini gefietst, daar was echter niet zoveel meer te zien, dus toen ben ik maar weer terug gegaan naar Viareggio.

Zondag ben ik met de trein naar Carrara gegaan. Carrara staat bekend om zijn marmer. Ik ben echter niet bij de marmergroeven geweest, want ik wist niet goed hoe ik daar moest komen (dat had ik niet eerst van tevoren even bekeken). Eerst heb ik een rondje gelopen in de buurt van het station en daarna ben ik nog met de bus naar het centrum van Carrara gegaan, ongeveer 20 minuten bij het station vandaan. Carrara was in vergelijk met Montecatini eigenlijk heel ‘gewoon’ en er waren niet heel veel spectaculaire dingen om daar te bekijken, maar toch wel leuk om even geweest te zijn.

  • 10 Mei 2016 - 10:01

    Patty:

    Hoi Lies,
    Toch wel fijn dat je zulke uitstapjes maakt, al zijn deze niet altijd spectaculair.....maar er wel van genieten kan nu je toch in Italië bent.
    Onze dansgroep begint een beetje uit te dunnen nu we dichter bij de einduitvoering komen.
    We zijn uiteindelijk nog met zijn 9, de wc-madame dans valt bij menige niet goed. (Kan ik wel inkomen).
    22 mei hebben we nog een laatste dans-high tea en kostuums bespreken, alhoewel we gisteren al jurkies gepast hebben.(die zwarte zonder mouwen van een eerdere dans)
    Adrie en Ellen zijn nu sowieso gestopt !
    Maar ach we oefenen al lachend lekker door!
    Italiaan ze nog.........
    Groetjes
    Patty

  • 11 Mei 2016 - 22:30

    Tieneke:

    Ha de Lies, jij bent echt goed bezig met al je wandelingen en fietstochten ;-) Mis je de Hofpoort kroket nog niet of verkopen ze deze ook in Italië? Het is ieder keer weer leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je geniet van alles. Gaan de lessen ook nog goed? Volgens mij ben je al weer over de helf van je avontuur of heb ik dat mis? Hier gaat alles goed. Het weer is prima, warm zelfs dus wij genieten ook van het zonnetje. Geniet nog maar lekker daar en tot gauw, groetjes!

  • 23 Mei 2016 - 19:52

    Pien:

    Wat een schitterende foto joh, van die rivier met de bergen op de achtergrond heel mooi.
    Je bent lekker op pad zeg. Je kunt nu wel zeggen dat je Toscane gezien hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Viareggio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2016

Weer thuis

26 Mei 2016

Bergwandeling

23 Mei 2016

L'ultimo fine settimana/Het laatste weekend

19 Mei 2016

Cultuurmiddag

17 Mei 2016

Palazzo Pfanner
Lies

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 5978

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: