De eerste lessen - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu De eerste lessen - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

De eerste lessen

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

05 April 2016 | Italië, Firenze

Ciao a tutti/Hallo allemaal,

Hier mijn eerste bericht vanuit Italië. Op school werkt het internet goed ook op mijn laptop, dus ik hoop dat ik vaak een bericht kan plaatsen over mijn belevenissen.

De eerste 2 lesdagen zitten er alweer op. Ik heb een gezellige, kleine groep met een jongen en meisje uit Engeland en een jongen en meisje uit Zwitserland. Ook de docent is heel erg aardig.

De lessen zijn leuk en afwisselend. We doen van alles en nog wat: conversatie, oefeningen en grammatica. Ook wel wat huiswerk, maar dat is gelukkig niet zoveel, dus goed te doen.

Gisteren had de school een rondleiding door de stad georganiseerd waar ik met mee geweest ben. Het was heel leuk om wat van de stad te zien en degene die de rondleiding begeleidde (een docent van de school) vertelde over de verschillende gebouwen waar we langs kwamen (in het Italiaans natuurlijk). Na afloop van de rondleiding ben ik nog met wat dames van school (niet uit mijn klas) ergens iets wezen drinken op een terrasje, ook heel gezellig.

's Avonds onderneem ik eigenlijk niks meer, want na een lange dag van 's morgens les en 's middags een excursie of zelf op pad, blijf ik 's avonds lekker thuis.

• 05 April 2016 - 14:16

Pien:

Nou Lies dat klinkt allemaal heel goed. Mooie foto's ook. Kon je t een beetje volgen, de uitleg over de gebouwen? En een klein groepje bijna privéles

• 05 April 2016 - 22:49

Tieneke:

Ha Lies, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. We hadden het vanmiddag nog over je op het werk. Rosalinde kwam afscheid nemen en miste je. Je krijgt de hartelijke groeten van haar. Geniet maar van alles. Ik begreep dat Janneke je dit weekend op komt zoeken? Fijne tijd en houd ons op de hoogte.

• 06 April 2016 - 08:58

Helen:

Hoi Lies,

hoe is je gastgezin? geniet ervan, klinkt allemaal veel belovend. groetjes en veel plezier.