Palazzo Vecchio - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Palazzo Vecchio - Reisverslag uit Firenze, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Palazzo Vecchio

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

07 April 2016 | Italië, Firenze

Gisterenmiddag ben ik met mensen van school naar Palazzo Vecchio gegaan voor een rondleiding. Palazzo Vecchio is de plek waar de familie Medici vroeger heeft gewoond. Als eerst gingen we de toren beklimmen van waar er een prachtig uitzicht was over de stad. Daarna kregen we een rondleiding met een gids en kwamen we op plekken waar toeristen normaal gesproken niet kunnen komen.
Palazzo Vecchio heeft in de verschillende ruimtes prachtige schilderingen op de muren, maar ook de plafonds zijn beschilderd, sommige zelfs met echt goud.

• 07 April 2016 - 19:18

Pien:

Dat is een goed idee, goud op je plafond;)
    Weet jij de Ral voor goud? Dat is wel een voordeel,van groepen ja. Mooie stad hoor.

• 07 April 2016 - 19:21

Pien:

Maar nu even serieus, dat klinkt wel heel interessant hoor. Je krijgt nietaltijd de gelegenheid om in het voormalige huis van zo'n beroemde familie te kijken.