Lucca - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Lucca - Reisverslag uit Lucca, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Lucca

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

16 Mei 2016 | Italië, Lucca

Inmiddels ben ik afgelopen zaterdag ‘verhuisd’ naar Lucca. De laatste 2 weken van mijn avontuur. Na het uitpakken van mijn koffer ben ik de stad in gegaan op verkenningstocht. Lucca is een klein, gezellig stadje met leuke pleintjes en straatjes om te lopen. Ik ontdekte dat er ook 2 torens zijn die je kon beklimmen, dus omdat ik zo van mooi uitzicht hou en het zaterdag heel mooi weer was, heb ik zaterdagmiddag allebei die torens beklommen, dat was de moeite waard, want het uitzicht was prachtig.

Zondagochtend scheen de zon en was de lucht strakblauw, dus toen heb ik een wandeling gemaakt over de stadsmuur. De stadsmuur is 4,8 km lang (in een cirkel), dus ik heb lekker rustig gelopen en zo nu en dan de foto’s gemaakt van het uitzicht.
Gelukkig bleef het de hele ochtend droog, zodat ik zonder paraplu kon wandelen, maar jammer genoeg ging het in de loop van de middag ging het regenen, al was dat wel voorspeld.

• 16 Mei 2016 - 09:26

Leonie:

Wat gaat je avontuur snel zeg lies! Geniet lekker daar in Lucca van de laatste weekjes.
    Je hebt iig weer mooie foto's gemaakt van het uitzicht daar.
    Trouwens nog een leuke verjaardag gehad?

Liefs Leonie

• 23 Mei 2016 - 19:42

Pien:

Wat een mooie stad is Lucca. Ik herken wel het een en ander, jou bijvoorbeeld

• 23 Mei 2016 - 19:45

Pien:

Dat was niet helemaal gelukt. Even opnieuw. Wat een mooie stad is Lucca. Ik herken wel het een en ander, jou bijvoorbeeld ha ha. Veel op dat leuke pleintje zitten hoor met een lekker drankje.
    Geniet ervan.