Torre del Lago - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu Torre del Lago - Reisverslag uit Viareggio, Italië van Lies Markensteijn - WaarBenJij.nu

Torre del Lago

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

12 Mei 2016 | Italië, Viareggio

Dinsdag middag ben ik op de fiets naar Torre del Lago geweest, een klein dorpje zo’n 8 km bij Viareggio vandaan. Het was een lekkere fietstocht, lekker weer en een goede weg om over te fietsen (geen fietspad, maar in Italië is men wel gewend dat er fietsers op de ‘gewone weg’ zijn). Torre del Lago is een klein plaatsje gelegen van het Lago di Puccini (Meer van Puccini). Heel kenmerkend voor het dorpje (waar het waarschijnlijk ook zijn naam aan te danken heeft) is de toren die aan de rand van het meer staat Il Torre del Lago (De toren van het meer).
Na een kijkje bij het meer was ik nog even op zoek gegaan naar het centrum van het dorpje, maar dat was eigenlijk maar 1 straat, dus daar was niet veel te zien, toen ben ik maar weer terug gegaan naar Viareggio. Ik had alleen terug een andere weg genomen dan heen, dus op een gegeven moment dacht ik dat ik ‘verdwaald’ was, want ik zag geen bordjes Viareggio meer, dus ik wist niet zo goed meer waar ik heen moest. Gelukkig kwam ik langs een café, dus ben ik daar maar even gaan vragen hoe ik weer in Viareggio moest komen. Het bleek alleen dat ik alweer in Viareggio was (ik dacht zelf dat ik in een ander dorpje was), dus met behulp van de plattegrond die ik had en wat uitleg van de mensen in de bar had ik de weg naar huis gelukkig snel weer gevonden.

  • 12 Mei 2016 - 09:20

    Patty:

    HAHAHA....die Lies,

    Zo kan je nu wel stellen dat je al een aardig woordje Italiaans praten kan.

  • 23 Mei 2016 - 19:47

    Pien:

    Wat een avontuur Lies, zo maak je nog eens wat mee. Komt je Italiaans mooi van pas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Viareggio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2016

Weer thuis

26 Mei 2016

Bergwandeling

23 Mei 2016

L'ultimo fine settimana/Het laatste weekend

19 Mei 2016

Cultuurmiddag

17 Mei 2016

Palazzo Pfanner
Lies

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5996

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: